تبلیغات
وبلاگ علوم اجتماعی دبیرستان ابوریحان مرند

وبلاگ علوم اجتماعی دبیرستان ابوریحان مرند
 
نظر سنجی
این وبلاگ چه قدر نیازمندی های شما را برطرف کرده است؟






مطالعات جدید نشان می دهند که دلایل کاهش توقف لاغری شامل چه بخش هایی است، امروز خواندنی ها نتایج این مطالعات و راهکارهای پیشنهادی را برای شما آماده کرده است:

۱- متابولیسم (سوخت و ساز) بدن کاهش می یابد در اثر مصرف کم غذا و کمبود انرژی، پروتئین و کربوهیدرات های موجود در سلول ها استفاده می شوند، در نتیجه مقدار توده عضلانی کم می شود و متابولیسم بدن نیز کاهش می یابد. در این حالت، فرد برای حفظ وزن جدید به انرژی کمتری نیاز دارد. به عبارت دیگر، بدن به تدریج با مصرف کم انرژی سازگار می شود.

۲ – بدن کالری کمتری می سوزاند هر چقدر فرد لاغرتر می شود، بدن انرژی کمتری برای جابه جایی و حرکت می سوزاند، در نتیجه مصرف کل انرژی در بدن کاهش می یابد. کاهش توده عضلانی و کاهش مصرف انرژی در بدن باعث می شوند همان مقدار کم انرژی نیز در بدن ذخیره شود و تعادل انرژی برقرار شود و حتی روند کاهش وزن در اثر ورزش شدید را آهسته می کند . اگر در شروع رژیم لاغری روزانه ۵۰۰ کالری کمتر مصرف شود، وزن بدن به تدریج کم می شود، ولی بعد از مدتی روند کاهش وزن کند می شود. در این صورت باید رژیم کم کالری تری نسبت به قبل اجرا کنید. همیشه بدن به راحتی با دریافت کمتر کالری سازگار می شود، زیرا برای حفظ حیات باید انرژی را ذخیره کند. ایست وزنی زمانی اتفاق می‌افتد که علی رغم پیروی از عادات غذایی و ورزشی سالم‌، دیگر کاهش وزنی ندارید. یادتان باشد هر کسی که برنامه کاهش وزنی دارد ممکن است گرفتار ایست وزنی شود اما با اینکه ایست وزنی امری طبیعی در کاهش وزن است، بیشتر افراد مبتلا به آن، شوکه شده و از ادامه مسیر خود باز می‌ مانند.
بقیه در ادامه مطلب.....
راههای درمان توقف کاهش وزن :

* میزان کالری دریافتی‌تان را کاهش دهید

۲۰۰ کالری از کالری روزانه‌تان را کم کنید. اما مقدار کالری دریافتی روزانه‌تان را به زیر ۱۲۰۰ کالری نرسانید.

* میزان فعالیت بدنی‌تان را افزایش دهید

زمان فعالیت بدنی‌ همیشگی‌تان را ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بیشتر کنید. اگر هم امکانش هست، شدتش را افزایش دهید. فعالیت بدنی بیشتر کالری بیشتری می‌سوزاند. _

* زندگی‌تان را فعال‌تر کنید

ساعات نشستن و دراز کشیدن خود را به ساعات ایستادن، راه رفتن و فعالیت بدنی بیشتر تبدیل کنید. جایی که می‌توانید بنشینید بایستید، جایی که امکان ایستادن دارید راه بروید، اگر هم می‌توانید راه بروید بدوید. از ماشین خود کمتر استفاده کنید. به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. موقع صحبت با تلفن بایستید و یا راه بروید و… اجازه ندهید که ایست وزنی منجر به یک فاجعه شود فراموش نکنید که اگر عادات غذایی‌تان را بهبود بخشیده‌اید و یا سطح فعالیت بدنی‌تان را افزایش داده‌اید در حقیقت سلامت خود را تضمین کرده‌اید حتی اگر وزنی هم کم نکرده باشید. افراد چاقی که حتی ۱۰ درصد وزنشان را کم می‌کنند ریسک بیماریهای مزمن مرتبط با چاقی را به میزان زیادی کاهش می‌دهند. بنابراین اگر در غلبه بر ایست وزنی‌ موفق نشدید با برگشت به عادات غلط گذشته خود باعث برگشت وزن کم کرده‌تان نشوید.



طبقه بندی: روانشناسی، تغذیه، بیماری ودرمان، علمی،
برچسب ها: دلیل جدید لاغر نشدن، درمان توقف کاهش وزن، فعال کردن زندگی، متابولیسم وسوخت وساز بدن، سوزاندن کالری، فعالیت بدنی همیشگی، ایست وزنی،
[ پنجشنبه 15 خرداد 1393 ] [ 09:13 ق.ظ ] [ محمد رضا پاکنهاد ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ جهت ارائه مطالب اجتماعی وتبادل وهمفکری پیرامون درس مطالعات اجتماعی مقطع متوسطه ایجاد شده است.دراین وبلاگ به کمک شما تازه ترین مطالب علوم اجتماعی به زبان ساده وقابل درک برای همه علاقه مندان ارا ئه میشود و از به کار بردن مفاهیم پیچیده علوم اجتماعی حتی الامکان صرف نظر خواهد شد.تا در صورتی که دانش آموزان عزیز نیز تمایلی به استفاده از این وبلاگ را داشتند ؛به راحتی از آن بهره مند شوند.خوشحال خواهیم شد با نظرات خود پرباری مطالب را به دیگران هدیه کنید.

محمد رضا پاکنهاد
دانش آموز دبیرستان نمونه ی ابوریحان مرند
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

داستان روزانه
 تماس با ما

مجله نایت پلاس

سیستم افزایش محبوبیت و بازدید

پیج رنک گوگل

پیج رنک سایت شما

پیج رنک

پیچک